Při létání a hlavně haváriích s motorovým EPP kombatem se jako nejzranitelnější
část modelu jeví palivová tryska. Po dvou "totálních" haváriích
se vždy těleso trysky ulomilo za maticí kterou je připevěno k RC karburátoru.
Když jsem měl dvě zničené trysky a po shlédnutí několika obrázků na RC
MANII jsem zkusil udělat "nezničitelnou" resp. méně zranitelnou
trysku. Jak na to je zřejmé z obrázků.
Oba zbylé díly trysky jsem zarovnal pilníkem a přiletoval jsem k nim "plnící
trubičky pro nádrž". Někde jsem je kdysi koupil samostatně. Z trubiček
jsem odříznul závit. Při letování je vhodné použít pájecí kapalinu (já
měl kapalinu na nerez). Důležité je nezaletovat otvor v trysce. Toho jsem
docílil tak, že plnící trubičku jsem navlékl na ocel. drát, který měl
stejný průměr jako otvor v trubičce, ale trubička má vnitřní průměr než
otvor v trysce. Proto ocel. drát na konci obrousíme do špičky. Při letování
nasadíme trubičku na drát a drát jemně zarazíme do otvoru v trysce - tím
zabráníme zatečení cínu do otvoru.
Obdobně upravíme i část na tělese karburátoru.
Oba díly jsou spojeny silikonovou hadičkou, tryska je přes třmínek z plechu
připevněna k upevňovací patce motoru.
Poznámka na závěr - motor s tryskou běží skvěle ... resp. stejně jako s tryskou normální, jestli je tryska skutečně nezničitelná se ověřit ještě (naštěstí) nepodařilo.