Popis stavby modelu Ta 152 h1 s několika fotkami vyšel v časopisu RC modely hned na prvních stranách.
Dlouho mi doma zahálela třiapůlka od MVVS tak jsem ji osadil do modelu. Model je tedy zase o trošku těžší, ale i tak se z něho stala raketa nekompromisně jdoucí za motorem. >>>
Mostečtí kombatáři (Lutz a spol.) uspořádali v neděli 10.10. na letišti v Libkovicích (u Mostu) soutěž v airkombatu. Byla to těžká řežba ve které dolétali jen dva piloti. Více >>>
Po dlouhé době jsem konečně zalétnul nový kombatový brus - německé "téáčko". Po drobných dětských nemocech způsobených spíše mnou než modelem lze konstatovat, že tohle je povedený stroj. Jistě by splnil očekávání i nekombatářům. Prostě celkem pohledné epp letadlo, i když zatím s velkými rezervami ve zbarvení. Více >>>
Po hóóódně dlouhé době jsem se dostal k pokračování ve stavbě modelu pro airkombat - Ta152h1 >>>
Pro kombatovou dvaapůlku jsem zkoušel palivo ve složení 15% aditivovaného ricinového oleje (Silkolene R30), 5% nitra a 80% metylu. Jestli palivo je či není vhodné si přeberte sami. Moje zkušenosti >>>
V sobotu 24.7. proběhla na letišti v Rohozci u Kutné Hory další soutěž v aircombatu. Stejně jako na předchozí akci ve Všeni byla soutěž otevřena všem modelům splňujícím podmínku maximálního zdvihového objemu 4,6ccm. Akce byla opět velmi povedená. Jak vše proběhlo? >>>
Dosloužil mi starý dobrý MT Siemens C45. Nahradil jej low-endový Siemens A60. Všelijaké vymyšlenosti typu barvičky, obrázky, pozadí apod. mě moc neberou, telefon má telefonovat, ne? Ale pro správu kontaktů jsem si kdysi udělal kablík na propojení telefonu s počítačem takže mi to nedalo a "obrázkové" možnosti telefonu jsem trochu prozkoumal. >>>
Už několik let slibuji manželce že jí postavím něco s čím by se mohla naučit létat. Výsledkem je Buttercup ve verzi epp a s pohonnou jednotkou složenou z motoru Mig280, převodovky PU 281/3 a 3-listé vrtule. >>>
Dan Pék s Robertem Šmídem 3.7.2004 uspořádal ve Všeni nedaleko Turnova mistrovství České Republiky ve vzdušném souboji. Zúčastnit se mohli všichni zájemci o letecký souboj rádiem řízených modelů letadel se spalovacími motory (maximálně do 4,5ccm). Soutěž se létala podle pravidel pro RC Combat 1/12. Více >>>
V sobotu 19.6. se konala v Srbicích u Teplic letos první a zřejmě také poslední opencombatová soutěž. Napsal jsem o průběhu soutěže. Pár vět poslal také Jarda Martének - soutěžící. Dále jsou ke shlédnutí fotky a výsledky >>>
V úterý večer jsme si s Jardou Sieglem domluvili trénink na soutěž, kterou pořádám za necelých 14 dní. Chtěl jsem ještě prověřit staršího ATAKa s vysloužilým motorem abych měl záložní model v případě zničení Tonyho. Motor ATAKa má už skutečně dost a tomu odpovídají letové výkony, ale v nejhorším bude použitelný. Než Jarda dorazil dal jsem tři "ladící" lety. Ačkoli model rok ležel ve skříni motor chytl na první protočení startérem - a to jsem ho po poslední akci jen pořádně prostříknul konkorem (létám na standardní palivo methyl/ricin 80/20) Jarda po chvíli také dorazil tak jsem nachystal Tonyho. První let v pohodě, druhý let malý ťukec a upadlé křidélko, třetí let, který Jarda vyhlásil jako poslední (a to se jak známo neříká), kill jak vyšitý. Modely se srazily zřejmě motor-motor. Jardovi jsem ustřelil tlumič. Mě upada motorová přepážka včetně motoru, tlumiče a nádrže - prostě komplet pohonná jednotka a následoval pád. Louka s vysokou travou je milosrdná a tak se nárazem do země nic nestalo. Model dostal novou motorovou přepážku, opravil jsem potah čumáku a dneska jdem zase lítat. Nejvíc mě naštvala zlomená nová vrtule MA 8/3 :-(
Jednou to přijít muselo. Havárie s REEPPem - akrobatem na motor 8ccm. Kvůli vlastní blbosti se po střemhlavém letu z asi 30-40m zapíchnul do země. Příčina prostá - vypadlý přijímačový krystal. Pomalu se pouštím do oprav, ale lenost je ukrutná. Čtěte na konci stránky >>>
Pustil jsem se do stavby modelu ověřených tvarů z EPP se snahou zvětšit životnost modelu při létání v hale. Model je hotový a letové vlastnosti dle očekávání celkem dobré. >>>
Zvažoval jsem jestli taky něco napsat o "čuďácích"
... Venku začíná být zase docela pěkně a tak nic nebrání tomu oprášit
zazimované kombaty, překontrolovat motor, dobít baterky a vyrazit
na letiště. V sobotu jsem se vydal provětrat Tonyho.
Opravený motor (palivo unikalo přes přední ložisko tak v MVVS vyměnili
karter) nezklamal a s obyčejnou vrtulí KP 180/100 se po protočení
startérem krásně rozječel.
Halové elektrolety jsou paráda, ale vytočená dvaapůlka má taky
něco do sebe :-).
Krátký pohled na průběh akce Slowflyer 2004 s výsledky, zatím bez fotek. >>>
Malý elektrolet netradičního tvaru s celkem slušnými letovými vlastnostmi. Ideální na řádění v hale. >>>
Malý akrobatický elektrolet s křídlem s profilem rovné desky. Trup plochý z boku i v půdorysu. >>>
Malý model z desek extrudovaného polystyrenu s pohonem střídavým motorem z počítačové CDrom mechaniky. Popis modelu vyšel také v časopisu RCmodely 12/2003. Na web jej dávám proto až nyní. >>>