RC web
hlavní
aktuality 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001-2000
hangár
rubriky
RC kombat slowflyer letadla dílna
ostatní
akrobacie kmitočty programy plánky
kontakt
odkazy
logo ACES logo EPA
vyhledávání
AKTUALITY 2006
31.12.
Poslední den roku 2006
Tak je tu poslední den roku 2006 a s ním asi můj poslední modelářský počin tohoto roku - povrchovka nového jednoplošného akrobata pro přesnou akrobacii F3P
20.12.
Výsledky vánoční besídky RCWEBu
Jak to dopadlo v Krupce na vánoční besídce >>>
28.11.
Další NAKAJIMY na kombatovém nebi
Jirka Senohrábek st. z Hrabek Squadron mi poslal krátký popis stavby jeho Nakajimy B5N2 >>>
10.11.
Vánoční besídka RC WEBu - Krupka u Teplic

V sobotu 16.12. 2006 pořádám soutěž halových akrobatů v hale v Krupce. Hala je zamluvena od 16,00 do 24,00. Pokud chcete soutěžit v kterékoli z kategorií (F3P, F3P-B, aeromuzical, pylony) přihlašte se na email. Kvůli přehlednější organizaci a také z důvodu jistých omezení použité aparatury pro nazvučení haly při aeromuzikálech je potřeba aby ti co je budou létat nejpozději do 14.12. 2006 poslali své skladby na můj mail (MP3, 128 - 192kbs). Hudba se pak bude pouštět z jednoho CD.

Rozhodčí, reprodukce hudby a možnost občerstvení je zajištěna (občerstvení v bufíku ve vstupním prostoru haly až do 23,00).

Příjezd od Prahy:
Po dálnici D8 až do Teplic, na druhém sjezdu (1) doprava, přes kruhový objezd (2) stále rovně po hlavní silnici, po cca 800m odbočka doprava (3) (stále po hlavní), po cca 200m křižovatka "T" (semafory) (4) - odbočit doleva a opět stále po hlavní směrem na Ústí nad Labem. Až vyjedete z Teplic uvidíte po levé straně obchodní areál Hypernova (6), na křižovace (semafory) (5) před Hypernovou odbočit doleva směrem na Sobědruhy, stále rovně, v Sobědruhách na "T" křižovatce (7) doprava, stále rovně, přes koleje (8), po cca 600m serpentýny doprava doleva (9), opět rovně a jste v Krupce, na první křižovatce (10) (po levé straně před křižovatkou plavecká hala) doleva, po cca 200m odbočka doleva k hale.
Trasa je zřejmá z obrázku, klíčová místa jsou označena čísly stejně jako v textu. Dá se jet samozřejmě i přes město, ale naznačená trasa je asi nejrychlejší a nejpřehlednější.

Startovné předpokládám 200-300Kč dle přesného počtu účastníků. Nemá moc smysl jezdit dříve, hala bude obsazená, ale ani později protože bych rád aby se během první hodinky odlétal "trénink" za asistence bodovačů a od 17,00 by se začalo naostro soutěžit.

aktualizace 13.12.2006
30.10.
Poslední cirkus (ESA) s TA 152h1
V sobotu 28.10. proběhla v Rohozci poslední letošní soutěž ESA kombatu. Slušná účast, parádní počasí. Malé téáčko pobralo co se dalo - celkem 20 seků. Více o soutěži na webu ESA kombatu.
25.10.
Fotky
Na stránku s malou Miss America jsem přidal několik letových fotek ze soutěže v Týně nad Vltavou, foto Tomáš Hrubý. >>>
Na stránku s aeromuzikálovým modelem Manta jsem přidal dvě povedené letové fotky od Tomáše Hrubého. >>>
Na stránku s halovým akrobatem G3 jsem přidal jednu letovou fotku modelu od Tomáše Hrubého. >>>
9.10.
Kobří kůže - Most
V sobotu 7.10. uspořádala letka Barbarů Most s letkou Hrabek Squadron soutěž v ACES a EPA kombatu jako náhradu za zrušenou akci v Jenišově u Karlových Varů. Název akce zůstal zachován - Bitva o Kobří kůži. V každé kategorii startovalo po 19ti soutěžících. Létalo se střídavě kolo EPA, po něm kolo ACES. Finálové lety proběhly první ACES následovaný EPA. V EPA jsem startoval opět s drobným TA152 h1 a povedlo se mi v docela silné konkurenci vyhrát (2. Jiří Senohrábek ml., 3. Jiří Senohrábek st.). V ACES jsem startoval s novým modelem Nakajima B5N2 a kromě toho že se předvedl v dobrém světle byl také kombatově pokřtěn killem ve finále. Výsledné sedmé místo není úplně nejradostnější, ale holt to tak je (1. Jakub RAMPA Skotnica, 2. Richard ŠAMAN Křížala, 3. Jiří Senohrábek st.).
4.10.
Halový přesnolet G3
Halová sezóna zběsile buší na dveře takže nezbylo než po zkušenostech z loňska postavit další model na přesnou halovou akrobacii. Původně byl sice záměr následovat trend z Německa a létat s jednoplošným modelem, ale když on ten dvouploch má pořád něco do sebe. Model vychází z řady Ginger. >>>
29.9.
Nakajima B5N2 zalétnuta
V sobotu došlo konečně na zálet nového kombatového stroje B5N2 "Kate". Až na ztrátu volnoběžné jehly karburátoru proběhl zálet naprosto parádně a s letovými vlastnostmi jsem nadmíru spokojen. >>>
28.9.
Elektro kombatové TA152h1 ukořistilo další místo na bedně
Na soutěži "Bitva u Vysoké" se podařilo vybojovat třetí místo za prvním Pavlem Petráškem a druhým Liborem Pechanem. >>>
19.9.
Návrat elektro TA152h1 ESA/EPA do činné služby
Konečně jsem se dostal k opravě modelu po Mosteckém masakru. Amputované a silně poškozené části modelu jsou nové. Konstrukce křídla (vyztužení) je mírně upraveno s cílem snížit hmotnost při zvýšení pevnosti. >>>
19.9.
Layout webu v CSS - podruhé
RCWEB se v některých prohlížečích (třeba Firefox) choval podivně tak došlo na další modifikaci CSS stylu a html kódu stránek. Vše vzal na svá bedra Honza Kratochvíl čímž mu veřejně děkuji. Některé starší stránky (konkrétně "aktuality 2005 až 2000") vypadají sice trochu jinak než novější (konkrétně aktuality 2006) což je dáno stylem zápisu - ale snad to až tak nevadí ... ostatně starší "aktuality" už ani moc aktuality nejsou :-).
10.9.
Nakajima B5N2 "Kate" - airkombatový model
Vítězným modelem se na WASGu ve Švédsku stal bombardér Nakajima B5N2. Samozřejmě nám (partičce co jela na WASG) to nedalo a chceme tento model zkusit >>>
6.9.
EPA/ESA TA v boji a po boji, aneb Mostecký masakr
Elektro téáčko absolvovalo další soutěž. Tentokrát to byl opravdu nářez a dílny luftwafe mají co dělat. >>>
30.8.
Xtwin - jiná baterie a nabíjení
Nějaký čas už létám s modelem osazeným vybavením ze sady Xtwin. Zkusil jsem vyměnit baterii s cílem prodloužit dobu letu a při té příležitosti jsem řešil i způsob nabíjení jiným způsobem než z vysílače který je součástí sady - viz. text na konci stránky >>>
8.8.
WASG 2006 - výsledky
Výsledková listina z WASG 2006 >>>
30.7.
Serva GWS 5,4g
Tahle serva nebrat - drobná cukatura prakticky ve všech polohách kormidel po celou dobu letu. To byl zase kup :-(. Ověřeno na aeromuzikálovém modelu Manta.
Oprava výše uvedeného (25.8. 2006) - cukatura nebyla způsobena servy ale nevhodným umístěním přijímače vůči regulátoru a kablíkům k baterii. Přijímač Potensky Pico Smart 5FM je na uložení blízko reglu a kablíkům háklivý díky své konstrukci. Bezpečná vzdálenost mezi přijímačem a reglem s kablíky dle výrobce min. 4cm. Nechtělo se mi přemísťovat vybavení na modelu tak jsem přijímač nahradil jiným - MZK Penta a je po problémech. V tomto světle se serva GWS jeví jako dobrá alternativa k nejčastěji používaným Waypoint60.
Jen mi není jasné proč se rušení začalo objevovat až po cca 14ti dnech létání s modelem?
aktualizace 25.8.2006
29.7.
Focke - Wulf TA 152 h1 pro EPA/ESA kombat
Není to tak dlouho co se narodila nová kombatová kategorie ESA a následně jakási její méně pravidly omezená verze EPA. Tak jsem si také, s využitím doma zahálejícího vybavení, postavil soutěžní stroj. Jak jinak než TA 152 h1 se kterým bojuji v ACES kombatu >>>
19.7.
Barvy ve spreji PRIMA - RAL
Něco co se snad každému občas hodí - vzorník barev dle RAL (183 barev) a seznam barev ve spreji PRIMA - RAL. >>>
13.7.
Jedeme na WASG2006 do Švédska
Letka Barbarů Most spolu s Hrabek Squadron vyráží 2.8. 2006 do Švédska na WASG. Jedeme Barbařím povozem a zatím nás je šest, jedno místo tak zůstává volné. Pokud máte zájem svézt se s námi dejte vědět na email. Cena za cestu tam a zpět (nafta do auta + trajekt) bude okolo 1500,-. Vyrážíme z Mostu 2.8. 2006 v 21:00 do německého Sasnitz, odtud trajektem do Trelleborgu a pak už jen kousek do místa konání soutěže.
Další podrobnosti o soutěži na www stránkách pořadatele.
Počasí v místě soutěže.
Letecký snímek a mapa okolí (pro letecký snímek přepněte v pravém horním rohu nad mapou na Flygfoto, případně Hybrid).
3.7.
video micro Miss America
Do sekce "video" byl přidán krátký záznam letu micro Miss America. Natáčeno v podvečer takže kontrast nic moc.
22.6.
Opravdu malá Miss America
Není nejmenší, ale je skoro nejmenší, létá bezvadně a navíc dobře vypadá ... pyloňáček Miss America od Freeairu. >>>
aktualizace 23.6.2006
21.6.
Manta - jednoploch na přesnou a na aeromuzikál
Sešrotoval jsem shocka na přesnou takže nastal čas na stavbu nového modelu pro trénink aeromuzikálů a třeba i přesné halové akrobacie F3P. >>>
aktualizace 30.6.2006
12.6.
Další Xmaniakácké samokřídlo
Osadil jsem vybavením další ze samokřídel Xwing o rozpětí konečně oněch 44cm. Létalo dobře, ne však dlouho - synek s ním zalétnul na balkon kde toho času pobíval pes. Pes se mohl zbláznit strachy a přitom křídlo rozšlapal.
29.5.
X-mánia
Nedávno jsem si pro pobavení svého synka (zítra mu budou 4 roky) a nezakrývám hlavně vlastní pořídil set X-Twin obsahující dvě malá letadla s kompletní RC výbavou (tzn. 2x letadlo - hornoplošník a dvouplošník, motory, vrtule, palubní RC systém vč. baterie, vysílač). Dvouplošník létá parádně, hornoplošník se mi uspokojivě vyladit nepodařilo tak jsem z něho vykuchal RC vybavení a začal zkoušet stavět nové modely. Prvním bylo samokřídlo Xwing o rozpětí 41cm a letové hmotnosti 14g (pro srovnání hmotnost nepříliš silného plátku šunky), dalším Xfalcon ... >>>
aktualizace 30.5.2006
26.5.
Layout webu v CSS
Došlo k úpravě webu. Layout (rozvržení) stránek byl předělán do CSS stylu. Stránky jsou tak datově o trochu menší. Vlastní obsah stránek zůstává beze změny.
Zkouším do CSS nacpat další části webu, ale je to trochu trápení, pokud by se vám zdálo že je někde něco divně dejte vědět.
Používám jako webový prohlížeč IE 6.0, v něm jsou stránky zobrazeny dobře, ovšem třeba v prohlížeči FireFox se totálně rozsypou. Tímto se uživatelům FireFoxu omlouvám, pokusím se web (CSS stylování) vyladit aby se zobrazoval všude správně.
aktualizace 13.6.2006
26.5.
Dýmovnice v haloletu (vyšlo v RCR 4/2006)
Loňskou halovou sezónu jsem laboroval s dýmovnicemi pro zpestření soutěžního aeromuzikálového létání. Na tu letošní (která už skončila) jsem vychytal pár mušek a myslím úspěšně kouření na modelu používal >>>
15.5.
WASG 2006 ve Švédsku
15.5. skončila možnost registrace pilotů na WASG 2006, který se bude konat v termínu 4. až 6.8. 2006 ve Švédsku na letišti nedaleko Sövde (jižně od Sjöbo) - cca 70km od přístaviště v Trelleborgu.
Seznam přihlášených je možno shlédnout na oficiální stránce WASGu - Pilots.
Více informací o akci na oficiálních stránkách WASGu http://wasg-06.aircombat.se/
Trajekt Sassnitz-Trelleborg
31.3.
Bazar

Nabízím k prodeji halového akrobata Ginger 77. Ideální pro halovou akrobacii kategorie F3P případně F3AI-B. Podrobnosti >>>
Cena 700,- (možno i se servy AS43 na vop, sop - cena 1100,-). Pouze osobní odběr
Ceny obou modelů jsou k jednání, dohoda jistá.

23.3.
TOM - halový pyloňák?
Kolem halových pylonů probíhá poslední dobou diskuze s cílem, mimo jiné, omezit maximální hmotnost (a tím případné škody při havárii modelu). Při vynaložení co nejmenšího úsilí jsem dal dohromady samokřídlo TOM jehož polotovary mi ležely ve skříni téměř dva roky >>>
13.3.
G77 dostal nový čumák - EPP
Plánoval jsem si jak s G77 nebudu bouchat ... no nevyšlo to a tak model dostal nový čumák, preventivně z epp (příští model už bude mít přední část "stříškových" bočnic z epp v základní výbavě) >>>
8.3.
Videa a program Mprofil v češtině
Při hrátkách s profily jsem přeložil prográmek Mprofil do češtiny (původně německy).
6.3.
Mustang (halový pyloňák) - úprava podvozku
Mustang od freeairu (streetracer) je bezva éro, až na podvozek, ale s tím se dá něco dělat >>>
4.3.
Vlastní doména - www.rcweb.cz
Pro rcweb jsem pořídil vlastní doménu. Pokud by to někoho zajímalo tak přes "hostingzdarma.cz" který k doméně nabízí mimo jiného také 500MB webového prostoru. Stránky z původní adresy http://rcweb.wz.cz časem zmizí resp. budou odkazovat na novou adresu.
2.3.
Halový akrobat Ginger 77 podruhé
Po téměř měsíci jsem konečně dokončil další halový model >>>
28.2.
Ta152h - rekreační elektrolet
Dan Dlouhý si z výřezů na scalecombatové éro postavil elektro verzi určenou hlavně pro rekreační polétání. >>>
16.1.
Soutěž SLOWFLYER 2006
Jak to bylo letos na Slowflyeru v Praze >>>
© RC web
Design PAD