10.11.
3D akrobat BLASTTéměř přesně po roce jsem se konečně zase dostal k létání s EPP akrobatem Blast z produkce firmy FREEAIR. Více o modelu >>>
7.11.
... sem tam něco doplněno Do několika starších článků jsem doplnil nové informace, do hangáru konečně přibyly stroje se kterými už delší dobu létám ...
V souvislosti se změnami na serveru Mailform (přes jeho služby byl odesílán kontaktní formulář) došlo také ke změně vzhledu formuláře, takže už "to" zase funguje.23.10.
web Evropského aircombatového šampionátu EASG 2009 Společně s Petrem Haklem (1.NC českého ACES aircombatu) jsme dali dohromady nový web věnovaný evropskému šampionátu který se bude konat v červenci příštího roku. >>>
5.10.
3. otvorené majstrovstvá Bratislavy, VajnoryDalší kombatářská soutěž s přívlastkem poslední. Jak poslední v roce tak možná i poslední na tomto letišti. Kolegové ze Slovenska uspořádali první říjnovou neděli soutěž v EPA nazvanou "3. otvorené majstrovstvá Bratislavy". >>>
23.9.
Kobří kůže, Rovná (Karlovy Vary)Poslední letošní soutěžní ACES akci u nás nepřálo příliš počasí přesto to byla nakonec bezpochyby zásluhou pořadatele Jirky FÍKa Krapfa povedená akcička >>>
31.8.
WASG 2008 v ItáliiWASG 2008 v Itálii skončil pro české barvy výborně, mistrem světa se stal Patrik PAŤAS Svída, do finálové sedmičky se probojovali ještě 5. Pavel PAD Dvořák a 6. Jakub RAMPA Skotnica, do desítky pak ještě 8. Karel SPEED Lutz a 9. Richard RIKY Křížala. Další 30. Ruda Klouček, 34. Petr Hakl, 45. Ondřej Havel a 58. Karel BARBAR Lutz. V nabitém soutěžním poli čítajícím celkem 74 pilotů obsadil český tým první místo.
Několik obrázků z akce. Výsledné pořadí zde.
22.8.
Jedeme na WASG 2008 do ItálieLetošní světový šampionát kategorie ACES WASG proběhne příští týden v Italském Fano. Koho to trochu zajímá a vzpomene si ať nám drží pěsti abychom se mezi cca 80ti startujícími prosekali co nejvýše. Českou partičku tvoří piloti Petr Hakl (současně vedoucí týmu), Pavel PAD Dvořák, Ondřej Havel, Rudolf RUDOCH Klouček, Richard ŠAMAN Křížala, Karel BARBAR Lutz, Karel SPEED Lutz, Jakub RAMPA Skotnica, Patrik PAŤAS Svída. K tomu ještě pomocný pozemní personál.
11.7.
Nakajima B5N2 "Kate" - frézovaný trupTrupů pro ACES stroje není nikdy dost tak vyrábím další. Polotovary z EPP tentokrát nejsou řezány "horkým drátem" ale jsou frézovány na CNC fréze z bloku materiálu. >>>
aktualizace 18.8.2008
10.7.
Co se děje v dílněPsát nové a nové příspěvky je čím dál tím těžší. Vlastně by to bylo pořád dokola o tom samém - soutěž v kombatech, rozbití modelů, opravy případně stavba nových modelů ....
Po téměř roce létání s Mustangy v kategoriích EPA (a v loňské sezóně i ESA) kdy jsem vystačil s jen dvěma modely (!) nadešel čas na kompletní obměnu letky. Trupy jsou po mnoha karambolech a opravách vteřiňákem už tak křehké, že sebemenší rána má většinou za následek jejich rozlomení. Pravda, křídel jsem spotřeboval více, pokud si dobře pamatuji tak na každém ze dvou trupů jsem křídlo měnil dvakrát, ale i tak se konstrukce ukázala jako velmi odolná. Takže chystám nové stroje. Nadšení pro stavbu ochabuje tak to jde pomalu, ale trupy jsou obroušeny a všechny hlavní díly nabarveny, ještě to všechno poskládat.
Na ACES Nakajimy jsem postavil několik křídel s polystyrenovým jádrem a s potahem dýhou. Výroba je zajímavá (oproti původnímu řešení potahování epp skelnou tkaninou je to přeci jen trochu zábavnější), ale zvažuji zda se opět k původní koncepci nevrátit pro její neuvěřitelně snadnou opravitelnost a v podstatě i slušnou odolnost. "Dýhové" křídlo je prakticky na jednu ránu. Na ACES Nakajimách jsem ve spolupráci s firmou Freeair zkusil výrobu trupu frézováním z bloku EPP. Oproti řezání odporovým drátem na několik dílů (dle členitosti trupu) se dá frézováním poměrně snadno dosáhnout velmi přesného tvaru. Ještě je potřeba odladit způsob frézování zejména s ohledem na délku výroby. Polotovar z frézy je při rozumné době výroby dost hrubý a tak nezbývá než vzít ještě smirek a povrch dobrousit. Broušení jde celkem rychle od ruky.
Toliko ze zákulisí kombatu.
Po téměř roce létání s Mustangy v kategoriích EPA (a v loňské sezóně i ESA) kdy jsem vystačil s jen dvěma modely (!) nadešel čas na kompletní obměnu letky. Trupy jsou po mnoha karambolech a opravách vteřiňákem už tak křehké, že sebemenší rána má většinou za následek jejich rozlomení. Pravda, křídel jsem spotřeboval více, pokud si dobře pamatuji tak na každém ze dvou trupů jsem křídlo měnil dvakrát, ale i tak se konstrukce ukázala jako velmi odolná. Takže chystám nové stroje. Nadšení pro stavbu ochabuje tak to jde pomalu, ale trupy jsou obroušeny a všechny hlavní díly nabarveny, ještě to všechno poskládat.
Na ACES Nakajimy jsem postavil několik křídel s polystyrenovým jádrem a s potahem dýhou. Výroba je zajímavá (oproti původnímu řešení potahování epp skelnou tkaninou je to přeci jen trochu zábavnější), ale zvažuji zda se opět k původní koncepci nevrátit pro její neuvěřitelně snadnou opravitelnost a v podstatě i slušnou odolnost. "Dýhové" křídlo je prakticky na jednu ránu. Na ACES Nakajimách jsem ve spolupráci s firmou Freeair zkusil výrobu trupu frézováním z bloku EPP. Oproti řezání odporovým drátem na několik dílů (dle členitosti trupu) se dá frézováním poměrně snadno dosáhnout velmi přesného tvaru. Ještě je potřeba odladit způsob frézování zejména s ohledem na délku výroby. Polotovar z frézy je při rozumné době výroby dost hrubý a tak nezbývá než vzít ještě smirek a povrch dobrousit. Broušení jde celkem rychle od ruky.
Toliko ze zákulisí kombatu.
aktualizace 23.7.2008
23.5.
Stavba křídla kombata (polystyren + dýha)Pro potřeby jak svoje tak několika kamarádů jsem sepsal postup stavby křídla kombatového modelu. Křídlo má polystyrénové jádro s dýhovým potahem. Než text zařadím regulérně na web dávám k dispozici pracovní materiál. Popis (text) a fotogalerii částí stavby 1 2
16.5.
Stavba malého modelu z EPP (vyšlo v časopisu RCmodely 11 a 12/2007)Po téměř půl roce od zveřejnění článku v časopisu RCmodely 11 a 12/2007 dávám v mírně upravené podobě text i sem. Snad pomůže zájemcům o stavbu modelu z EPP, ideálně budoucím kombaťákům :-) >>>
12.5.
Soutěž EPA v TV NOVAV nedělních večerních hlavních zprávách televize NOVA se objevila krátká reportáž ze soutěže kategorie EPA v Liberci. Komentář je sice hodně mimo ale díky za každou propagaci toho našeho létání, no ne? >>>
PS: Málokdy někdo zničí tři éra natož tak aby skutečně odepsal zmiňované 4tis Kč za každý model, většinou oprava obnáší více nebo méně času a jen málo peněz :-)
PS: Málokdy někdo zničí tři éra natož tak aby skutečně odepsal zmiňované 4tis Kč za každý model, většinou oprava obnáší více nebo méně času a jen málo peněz :-)
4.5.
Soutěž EPA v Bratislavě aneb Útok na BlavuKolegové ze Slovenska uspořádali první květnový víkend soutěž kategorií ACES a EPA >>>
9.4.
Web nové kombatové kategorie RC Aircombat WWI+Pro kombatí nadšence byl spuštěn nový web s tematikou prvoválečných strojů, nové kategorie RC Aircombat WWI+
27.3.
První letošní soutěžní kombatí akce - ACES, EPA, WWI+19.2.
Prodám Renault KangooProdám Renault Kangoo. Podrobnosti na SAUTO.CZ. Výborné modelářské auto. Koncem minulého roku byl doplacen leasing a nyní se naskytla dobrá koupě jiného vozu. I přes relativně slabší motor jezdí renaultík docela svižně. Má zvýšenou nosnost (odpočet DPH). V bezvadném stavu. Nové čelní sklo ("na pojišťovnu"), vnitřní podstřešní lišty kam se vejdou lyže nebo dveře šíře 90 a uvnitř auta se to téměř nepozná ... sady letních a zimních pneu na samostatných discích ...
V případě zájmu prosím na mail prostor@worldmail.cz nebo na tel. 605267701.
V případě zájmu prosím na mail prostor@worldmail.cz nebo na tel. 605267701.
14.3.
EPA kombatěníV čase klidu kdy ještě nejsou soutěže se scházíme ke společnému kombatění s modely kategorie EPA. Nejčastěji v Klecanech u Prahy. Obyčejně se létá několik kol tzv. Dogfightu (souboj jednoho proti jednomu) a třeba dva, tři společné heaty. Pokud se chcete zúčastnit sledujte diskuzní forum MOJEHOBBY, sekce kombat. Nejbližší polétání bude v Hradci Králové v sobotu 15.3.
25.2.
WWI+ SPAD VII v.228.1.
WWI+ - Albatros D VNová kategorie WWI+ se nám slibně rozjíždí. Firma Freeair hbitě reagovala a připravuje celou řadu modelů inspirovaných stroji z období 1.SV využitelných i pro soutěžní létání.
Jedním z nich je také Albatros D V. Trup modelu, oproti běžným zvyklostem, byl z EPP frézován. Tento způsob výroby obecně umožňuje dosáhnout skutečně přesného tvaru i tvarově komplikovaného dílu - přesnost je de facto dána přesností digitálního modelu ze kterého jsou generována data pro frézování. Po dohodě jsem dostal úplně první polotovary na model a byla mi tak svěřena stavba ověřovacího prototypu. Vzhledem k technologickým možnostem následného celoplošného barevného potisku mohou být díly pro potištění jen cca 36mm silné (vysoké) a proto jsem stavbě trupu věnoval více úsilí než by tomu u stavebnice mělo být, ale jak jsem napsal je to prototyp a pro sériovou výrobu se může ledacos změnit >>>
Jedním z nich je také Albatros D V. Trup modelu, oproti běžným zvyklostem, byl z EPP frézován. Tento způsob výroby obecně umožňuje dosáhnout skutečně přesného tvaru i tvarově komplikovaného dílu - přesnost je de facto dána přesností digitálního modelu ze kterého jsou generována data pro frézování. Po dohodě jsem dostal úplně první polotovary na model a byla mi tak svěřena stavba ověřovacího prototypu. Vzhledem k technologickým možnostem následného celoplošného barevného potisku mohou být díly pro potištění jen cca 36mm silné (vysoké) a proto jsem stavbě trupu věnoval více úsilí než by tomu u stavebnice mělo být, ale jak jsem napsal je to prototyp a pro sériovou výrobu se může ledacos změnit >>>
20.1.
Aircombat WWI+Se začátkem nového roku jedna novinka. Letos se začne létat nová kategorie RC aircombatu a sice s modely letadel jejichž předlohou jsou skutečné stroje z období 1. Světové války. Jedna taková kategorie sice již existuje ale nenašlo se v ní místo pro modely vyrobené z EPP. Návrh pravidel, která jsme sepsali se Soptíkem na základě zejména vlastních zkušeností z několika dalších kombatových kategorií, je hotov a ke stažení.
6.1.
SPAD VII - pokusy s jiným pohonemSPAD dostal jinou pohonnou jednotku. Instalovali jsme běžný pohon používaný na modelech kategorie EPA >>>