Zavzpomínání na "staré časy" se slowflyerovskou klasikou aneb 7 let starý model znovu oživen >>>
S koncem roku taková malá zpověď kombaťáka >>>
Dokončuji dalšího dvouplocha pro WW1+ (ale dá se s ním létat i rekreačně :) ) >>>
Takhle dělám kolečka pro dvouplochy WW1 >>>
Na příští sezónu se chystám vyzkoušet kategorii F3K a tak jsem už teď pořídil dva kousky zánovních soutěžních brusů - OSIRIS II >>>
Po dlouhém zvažování pro a proti jsem se pustil do "výroby" nové podoby stávajícího webu EPACOMBAT.CZ. Opustil jsem tradiční html a vrhl se do neznámých zákoutí redakčního systému WordPress. Jak moje snažení zatím vypadá viz. vlastní web. Neváhejte přidat připomínku. Stále je co zlepšovat.
Pražská firma Freeair přichází s novou řadou stavebnic modelů z EPP kde je trup vyráběn 3D frézováním. Tento postup umožňuje povrch dílů tvarovat tak přesně jak se jej povede vymodelovat na počítači. V nabídce by se měly objevit druhoválečné stroje P40 Warhawk, Me109, Corsair a další. V plánu jsou i modely strojů období WW1. V omezené míře je možné už nyní po domluvě polotovary modelů (i nebarvené) získat.
O nadcházejícím víkendu 1. a 2.8. pořádají mostečtí kombatáři na letišti v Libkovicích už čtvrtý (a nejspíš poslední) ročník tradičního kombatového zápolení. V sobotu kategorie EPA a WW1+ a v neděli ACES. Další podrobnosti >>>
Od amerických kombatářů se mi povedlo získat inovovanou verzi programu pro rozlosování pilotů do kol a heatů. Více o programu a stažení >>>
Povídání o tom jaké to bylo na EASGu ale i pár měsíců před ním >>>.
V Plzni se letěla soutěž kombatů EPA a WW1+ >>>.
Na pár dní se naskytla možnost využít garáž a tak jsem se pustil do odstranění restů co mám na svém záložním vozítku Škoda Forman >>>.
V polovině června jsme v celkem silné sestavě vyrazili do německého Rechlinu na eurocupovou soutěž kombatu ACES >>>.
Při osazování nového křídla kombatového modelu Nakajima B5N2 jsem si všimnul, že servo použité z jiného křídla, které na posledních závodech v Odrách ukončilo svůj život po střetu s jiným modelem, je nějaké nemocné - a taky že jo, vylámané zuby na posledním převodovém kole. Do křídla jsem dal servo nové, ale co s tím poškozeným. Náhradní převody nemám a tak jsem se pokusil o opravu s využitím kola poškozeného >>>.
Opět s malým zpožděním pár slov o kombatových závodech v Odrách, bohužel bez fotek. >>>.
S trochu větším zpožděním způsobeným licitací o zveřejnění textu v jednom modelářském časopise si můžete přečíst o soutěži v Suché >>>.
Prodám motor TGY AerodriveXp SK 28-36 750Kv/262W. Chtěl jsem je použít pro soutěžní létání kategorie RC Aircombat WW1+ (Albatros, Roland C2). Modely s těmito motory létájí dobře, ale na soutěžní nasazení by to chtělo přeci jen o pár otáček více. Ideální pro rekreační polétání s hornoplošnými nebo víceplošnými modely o rozpětí cca 1-1,2m. Při použití vrtule SF 11/7 a baterie LiPol 3S 1250mAh letový čas při větší části letu na plný plyn minimálně 7,5 minuty. Poté dobíjeno cca 1050mAh. K motorům je bohaté příslušenství - zadní montáž, unašeč zadní montáže s kuželovou maticí. Provozováno s regulátory 15A a 18A. Motory jsou téměř nové. Cena za jeden 620Kč bez poštovného. Mohu přidat vrtule 11/7.
Na sobotní soutěž WW1+ jsem připravil oba stroje, jak Albatrosa tak Rolanda. Rolanda pro manželku Blanku. Albatros prokázal bojové kvality, Roland obrovskou odolnost po několika nepříliš vydařených přistáních. Sešlo se pět pilotů, vyhrál Helmík, já druhý, třetí Soptík, Blanka čtvrtá a pátý hlavně pro trable s motorem Pavel Hofschnaidr.
Okolnosti se sešly tak, že jsem zletuschopnil svůj loňský soutěžní stroj pro kategorii WW1+. Albatros celou zimu a jaro částečně odstrojen odpočíval ve skříni. Po menší opravě byl během půl dne připraven k vyzkoušení. A hle, jaký to výborný a výkoný stroj. Odstávka a pár gramů navíc získaných opravami mu vůbec nic neubraly z jeho parádních letových vlastností. A tak mám dilema - na další akci Roland nebo Albatros?
Dornier na soutěži EPA ve Znojmě 5.4. absolvoval první bojové nasazení. Nasadil jsem ho až do druhého heatu aby po dvou secích schytal příšernou ránu od mezka Simonety Baťkové. Kompletní popis od zahájení stavby modelu až po jeho současný stav.
Po skončení soutěže EPA začala akce WW1+ kde měl premiéru Roland C2. Kompletní popis od zahájení stavby modelu až po jeho současný stav.
Před nastávající sezónou EPA 2009 jsem postavil další dva kousky Mustangů a v té souvislosti také aktualizoval stránku věnovanou tomuto bezvadnému éru a původ které sahá do poloviny roku 2007. >>>
Je už polovina března tak přidávám odkaz na stránku s novým modelem pro WW1+ který jsem s velkými přestávkami stavěl od začátku roku. Kvůli nepřízni počasí není ještě finálně dokončen a dozalétán, ale použitelný bude. Tak jak bude model dokončován bude doplňován i text. >>>
Kolega modelář mi poslal pár fotek svého Spada postaveného z výřezů epp popsaných na tomto webu před více jak rokem. >>>
Pro nový stroj kategorie WW1+ jsem vyrobil kulomety Spandau M08/15 a Parabellum M14. Nebylo cílem udělat přesné makety, spíš jen modýlky které by skutečné zbraně alespoň trochu připomínaly. Také, vzhledem k určení modelu pro kombatový souboj, jsem jejich výrobě nechtěl obětovat příliš času. Výsledek viz. obrázky. Hlavní díly z tvrzeného polystyrenu, chladící obaly hlavní ze samolepící folie vyřezané v reklamním studiu a nalepené na trubičky "vysmrštěné" z průhledné smršťovací bužírky na pomocném trnu vhodného průměru. Měřítko 1/10, délka Spandau 118mm, Parabellum 121mm. Celková pracnost cca 4h (bez shánění a přípravy podkladů).
Po více jak půl roce jsem převedl původní text o výrobě křídla kombatu techologií polepení polystyrenového jádra dýhou do html podoby >>>
Pro Dorniera jsem namísto standardní EPA baterie LiPol 3S1350mAh na zkoušku pořídil baterii "o kousek větší". Po čtyřech dnech od objednání dorazil z Hong Kongu balíček s baterií LiPol 3S1550mAh, 20C se značkou Rhino. Prodejce uvádí hmotnost 140g, skutečná je 138g. Na fotce je vidět koupená baterie se strašlivými silovými kabely a dlouhatananánským kablíkem pro připojení na balancer. Už při objednávání jsem byl rozhodnut baterii "přebalit" a nahradit tuto naprosto neúměrnou kabeláž subtilnější. Sejmutí žluté ochranné folie odhalí další obal z tenké ale pevné plastové folie celoplošně oboustranně lepící páskou nalepené na baterii chránící především část kde jsou články pospojovány. Po odtržení této folie následuje celkem příjemné zjištění a sice, že jednotlivé články baterie jsou pospojovány přes destičku plošného spoje na kterou jsou také připájeny veškeré vodiče. Je to sice trochu hmotnosti navíc ale o to je snažší výměna kablíků. Nemůže mě nenapadnout, že použití destičky je při výrobě packů daleko jednodušší než letování jednotlivých vývodů článků přímo k sobě.
Takže původní vodiče odletovat, nové přiletovat, destičku s kablíky resp. jednotlivé vodiče na desce ještě preventivně přelepit dříve odstraněnou žlutou průhlednou páskou a nakonec přelepit skelnou páskou vyztuženou malým kartonovým obdélníčkem. Posledním krokem je zasmrštění baterie do teplem smrštitelného rukávce. Konečná hmotnost 126g. Úspora 12g tzn. téměř 9% původní hmotnosti. Pro srovnání s dalšími používanými bateriemi: originál neupravované baterie Dualsky 3S1320mAh váží 112g (vývody článků spojovány bodováním) a "přebalené" baterie Rhino 3S1250mAh váží 102g (vývody článků spojovány letováním, bez pomocné destičky). Fotky s bateriemi použity z webů prodejců.