RC web
hlavní
aktuality 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001-2000
hangár
rubriky
RC kombat slowflyer letadla dílna
ostatní
akrobacie kmitočty programy plánky
kontakt
odkazy
logo ACES logo EPA logo WW1+ logo RC mania
vyhledávání
MONTY

Rekreační elektrolet na motor SPEED400 (s přímým náhonem).

Velice povedený elektrolet. S 8-článkem SAFT900 a přímým náhonem vrtule pěkně stoupavý. Na jedno nabití dokáže vystoupat 3 až 5 krát do výšky kolem 100m.

Profil řady Selig umožňuje létání i za silnějšího větru. Díky malé hmotnosti se dá dlouho létat při malé nebo i žádné termice. Ačkoli je konstrukce subtilní není problém zalétnout přemet.

Stavba modelu je cekem podrobně popsána v oscanované příloze, kterou si spolu s výkresem můžete stáhnout na stránce plánky. Tedy jen odlišnosti ...

Bočnice trupu jsou z balzy 2,5, nejsou nijak zpevněny (např. polepením překližkou nebo dýhou). Na motorovou přepážku z př.3 je zepředu ještě nalepena balza tl.3 (jen prstýnek), která vytváří přechod do kužele vrtule. V přepážce jsou vyvrtány a vypilovány větrací otvory. Serva 2xHS80 jsou umístěna v trupu pod zadní částí křídla, náhon ke kormidlům je z ocel. struny prům. 0,8. Před servy je v trupu vlepena přepážka z př.2, na horní část přepážky je epoxy přilepena překližková destička tl.3 s otvory (závit M4) pro šrouby křídla. Přepážku doporučuji do trupu zalaminovat (k bočnicím) protože jinak se neustále od bočnic odtrhává. Na mém modelu jsem sice udělal VOP odnímací, ale ještě jsem ji nikdy nesundal ... pro úsporu hmotnosti doporučuji VOP přilepit k trupu. Potah celeho modelu je nažehlovací folií ORACOVER. Trup je požehlen žlutou neprůhlednou na třikrát - 1. boky a spodek, 2. zadní horní část, 3. přední horní část. Křídlo je potaženo žlutou transparentní folií, která je podle mne lehčí a pevnější než neprůhledná. Při potahování křídla, VOP a SOP je třeba dát si pozor na velikou smrštivost folie - přílišným nahřátím se mohou díly zbortit. Baterie složená z 8mi článků SAFT900 se vkládá do prostoru za motorem od kterého je oddělena polystyrenovým hranolkem tl.20mm - tloušťka je taková aby zajistila baterii v poloze kdy je těžiště na hlavním nosníku křídla. Aby se baterie v trupu nepohybovala je volné místo mezi baterií a přijímačem (ten je umístěn před překližkovou přepážkou a před servy) vyplněno molitanem.

ocasní plochy, odnímatelná VOP je zbytečná náhon VOP vyvedený z konce trupu, táhlo z ocel. drátu prům. 0,8 je zakončeno ohnutím do Z
stření část křídla, otvor  pro šroub u zadního nosníku, v přední čsti bukový kolík středové překližkové žebro, ke stojině hlavního nosníku je přilepeno pouzdro pro spojku z duralového plechu tl. 2mm
detail v lomení ucho-centroplán, ucho je přilepeno na tupo, nemá pomocný smrkový nosník poloviny křídla, duralová spojka a přechod pření části křídla na trup, který sjouží zároven jako spojka při sestavení křídla
sesazené poloviny křídla zajištění polovin přechodovou spojkou z překližky a balzy
prostor v trupu pod křídlem, v pravo prostor pro 2xHS80 vedle sebe,  překližková destička s otvory pro šrouby přilepená k přepážce, přepážka je k bočnicím přilaminována tenkou skelnou tkaninou, vlevo prostor pro zasunutí baterií 8-článek SAFT900 s konektorem Tamiya

zpět do hangáru

© RC web
Design PAD | CSS&code by JK