Při rychlonabíjení pohonných baterií elektroletu jsem narazil na potřebu baterie chladit. Po několika dotazech na Modelcentru vznikl během jednoho odpoledne následující "chladič". Použité materiály a komponenty jsou běžně dostupné: tělo chladícího tunelu - novodurová trubka prům. 75mm (délka 250mm), rošt pro uložení baterií - ocelový drát prům. 1,5mm, větrák - 12V větrák do počítače (80x80mm), banánky pro připojení ke zdroji.
Novodurová trubka je na jednom konci roztažena na průměr cca 88mm nahřátím nad plamenem sporáku a naražením na láhev Ferneta (1L). Roztažený konec trubky je upraven řezáním a pilováním tak aby se do vzniklých zářezů dal zatlačit větrák. Zařezy jsou tvarovány tak, aby byla poloha větráku zajištěna bez nutnosti lepení - zacvaknutím. Do vnitřku trubky do předvrtaných otvorů v rozteči 30mm jsou vlepeny tyčky z ocel. drátu pro uložení nabíjeného akumulátoru.
Na vývody od větráku přiletuji banánky, jejich zasunutím do banánků na přívodním kabelu k nabíječce se větrák zapne (banánky na kabelu mají otvory - viz. obrázek). Na trubku a na nabíječku ještě nalepím suchý zip tak, aby bylo možné trubku variabilně na nabíječce upevnit - přeci jen ne vždy se dá v autě nabíječka uložit vodorovně takže je vhodné mít možnost polohu chladiče měnit, z tohoto důvodu asi nebudu dělat nějaké nožičky apod.
Ještě by to chtělo na větrák přidělat ochrannou mřížku, ale tu jsem bohužel nedokázal zatím sehnat.