18.4. 2005 - Bitva o
Kobří kůži, Jenišov
V sobotu 16.4. 2005 se na modelářském letišti v Jenišově u Karlových
Varů sešlo celkem 21 pilotů airkombatu. Protože vlastní soutěž začala
až po desáté hodině bylo dost času na vyzkoušení modelů po zimní pauze.
Většina soutěžících použila stroje z minulých sezón, novinek bylo minimum.
Jednou takovou novinkou byl bezesporu elektrifikovaný epp "mezek".
Objevilo se také několik nových tváří, neklamná známka toho že airkombat
žije (nebo spíš přežívá?).
Piloti byli rozděleni do třech kol po třech heatech. Protože ale většina
pilotů neměla "náhradní" sady krystalů kvůli kolizím frekvencí
se všechna kola létala prakticky ve stejném složení. Myslím, že mít pár
náhradních krystalů by mělo být podmínkou účasti v soutěži. Nejsilnější
byl první heat (Rampa, Lukáš Kraus, Dan Pék...), druhý a třetí heat byl,
jestli se to tak dá napsat, bez výrazných es. Startoval jsem v druhém
heatu.
První dvě kola byla spíš oťukávací. I tak se hned v prvním heatu prvního
kola podařilo Lukáši Krausovi ukořistit čtyři seky, Rampovi tři. Po těchto
dvou kolech jsem si říkal, že zatím je vše v pohodě, bez killů. Takže
největším protivníkem pilotů byl silný vítr foukající přesně do zad. Hodně
startů se nepovedlo třeba Senohrábkům nebo mostečákům - Karlové Lutzové
(ti asi nejvíce překvapili úžasným designem svého auta, kterým na závod
přijeli - červená dodávka s airbrushovou technikou provedenou povrchovou
úpravou s motivy airkombatu). Po dvou kolech následovala delší pauza na
oběd. Fík (Jirka Krapf) zajistil výtečný guláš servírovaný jeho manželkou.
Průběžné pořadí bylo následující: 1. L. Kraus, 2. Rampa, 3. D. Pék, 4.
P. Dvořák. Můj pocit o poklidnosti letů se změnil ve třetím kole (holt
na některé věci se myslet vůbec nemá, ani potají). Změnila se orientace
letového prostoru takže nyní foukal vítr přesně zleva. Starty se vylepšily.
Hned v prvním heatu po krátkém letu havaroval D. Pék když se snažil seknout
stuhu nejpomalejšímu modelu soutěže - jedinému elektroletu - těsně nad
zemí. Jestli ho sfouknul vítr nebo byla rána na ruce nevím, každopádně
díky jeho zaváhání jsem si začal dělat chutě na bednu (a to se nemá).
V tomto heatu se ještě Rampa s někým srazil. Pro toho někoho let skončil,
Rampa po nouzovém přistání a výměně vrtule pokračoval v letu. Druhý heat
třetího kola byl pro mne velkým zklamáním. Po rychlém startu jsem letěl
přesně 12 sekund, následovala srážka s K. Barákem který řídil Ki-61 R.
Křížaly. Richardovo éro bylo na šrot, já přišel o vrtuli a přírubu k výfuku.
Letět by se ještě asi dalo ale nepodařilo se mi model "dotáhnout"
do prostoru kam se pro modely může dojít. Poškozený motor jsem se snažil
opravit s myšlenkou, že snad i přes havárii to na finále bude stačit.
Motor jsem opravil, ale na finále body nestačily, skončil jsem na devátém
místě, tedy prvním nepostupovém do finále :-(.
Finále bylo úžasnou podívanou. Sekalo se o 106. Bylo i několik kolizí.
Na jednu takovou doplatil i Milan Bezstarosti se svým záložním Huricanem.
Srazil se s Rampou. Rampa letěl dál ale Milanovi se zlomilo křídlo a neřízeně
skončil v zemi. Bojový čas skončil. Lukáš Kraus s Danem Pékem ale létali
dál. Během chvilky sebral Danův mezek stuhu Lukášovo Fairey Battle aby
následně Lukáš zbavil Danova mezka ocasních ploch, následoval sestupný
let k zemi bez výraznějšího poškození modelu.
Jirka Krapf vyhlásil výsledky, každý ze soutěžících obdržel diplom, první
tři také poháry. Na pomyslnou bednu vystoupili: 1. Jakub Rampa Skotnica,
2. Lukáš Kraus, 3. Martin Musiolek. Bramborovou medaili vybojoval Milan
Bezstarosti výtečným finálovým letem (předtím než ho Rampa sestřelil ukořistil
tři seky).
Závěrem se sluší poděkovat Fíkovi za moc pěkný a příjemný závod a také
všem soutěžícím kterých bylo tentokrát opravdu hodně.
pořadí
|
jméno |
č. |
1.kolo
|
2.kolo |
3.kolo |
body
průběžně |
body
finále |
body
celkem |
1
|
Jakub Rampa Skotnica |
3 |
436 |
335 |
225 |
996 |
502 |
1498 |
2
|
Lukáš Kraus
|
2 |
532 |
185 |
334 |
1051 |
386 |
1437 |
3
|
Musiolek Martin
|
18 |
69
|
184 |
581 |
834 |
284 |
1118 |
4
|
Milan Bezstarosti
|
17 |
279
|
114 |
281 |
676 |
380 |
1054 |
5
|
J.Senohrábek st.
|
1 |
435
|
68 |
335 |
838 |
137 |
975 |
6
|
Dan Pék |
7 |
233
|
433 |
30 |
696 |
183 |
879 |
7
|
Jan Franc
|
13 |
280
|
134 |
184 |
598 |
237 |
835 |
8
|
Petr Augusta
|
12 |
138
|
179 |
283 |
600 |
58 |
658 |
9
|
Pavel Dvořák
|
14 |
285
|
235 |
54 |
574 |
|
574 |
10
|
Martin Trč
|
11 |
151
|
185 |
233 |
569 |
|
569 |
11
|
Křížala Richard
|
21 |
51
|
151 |
278 |
480 |
|
480 |
12
|
Roman Pivoňka
|
8 |
131
|
225 |
112 |
468 |
|
468 |
13
|
Rudolf Klouček
|
5 |
138
|
137 |
188 |
463 |
|
463 |
14
|
Karel Lutz ml.
|
9 |
139
|
183 |
115 |
437 |
|
437 |
15
|
Karel Barák
|
15 |
204
|
134 |
53 |
391 |
|
391 |
16
|
Karel Lutz st.
|
4 |
92
|
136 |
113 |
341 |
|
341 |
17
|
Petr Mička |
10 |
184
|
132 |
0 |
316 |
|
316 |
18
|
Marek Minařík
|
19 |
61
|
51 |
177 |
289 |
|
289 |
19
|
Petr Hakl
|
20 |
52
|
-26 |
131 |
157 |
|
157 |
20
|
J.Senohrábek ml. |
16 |
25
|
51 |
36 |
112 |
|
112 |
21
|
Jan Pokorný
|
6 |
54
|
-58 |
107 |
103 |
|
103 |
Poznámka: dle oficiálního pořadí skončil Petr Mička až poslední, ale
vzhledem k jeho bodovému zisku mám za to že šlo o chybu takže jsem
pořadí upravil. |
|
|
|
|
Pulcovo celolaminátová lavočka |
Milanův Huricane po killu ve finále |
takhle dopadl Karel Barák po střetu s mým
Ta152h1 |
návrat Dana Péka do depa po sestřelu Lukášem Krausem |
|
|
|
|
vítězná Rampova Ki-64 |
elektro mezek z epp |
Ta152h1 z letky mostečáků, z epp polotovarů ode mne |
|
|
|
|
|
tohle by měl být kill Milan Bezstarosti X Rampa |
|
|
|
|
soutěžící
... jestli znáte někoho koho já ne pošlete mi mail
|
Pavel Dvořák
(PAD)