RC web
hlavní
aktuality 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001-2000
hangár
rubriky
RC kombat slowflyer letadla dílna
ostatní
akrobacie kmitočty programy plánky
kontakt
odkazy
logo ACES logo EPA
vyhledávání
5.5. 2012 - Nakajima B5N2 "Kate" - frézované trupy 2

Po dlouhé době mě stav (olétanost) trupů kombatových modelů Nakajima přinutil postavit trupy nové. Prakticky vše jsem popsal v příspěvku z poloviny roku 2007. Je to vůbec možné? Taková doba. Tak alespoň je vidět, že koncepce trupu je dobrá když vydržely takovou dobu. Nové trupy jsou dva a jsou opět frézované, ovšem tentokrát ve spolupráci s Honzou Dyntarem, FLYCUT.CZ. Původní tvary jsem mírně "vylepšil" a to o náznak přechodů na křídlo. Nyní tedy už v místě uložení křídla nemá trup tvar elipsy, ale ve spodní části má kolmý přechod na trup.

Další drobná novinka je ve způsobu provedení potahu trupu resp. v přípravě podkladu. EPP je "chlupaté" a i při pečlivém vybroušení není zcela hladké. Vyzkoušel jsem tedy vybroušený povrch naválečkovat (chlupatý váleček) zbytkem pryskyřice L285, která mi zbyla z laminování. Pryskyřice bylo opravdu minimum, spíše se dá napsat, že jsem z válečku vymačkal na trup zbytky co v něm zbyly z laminování. Ostávající "chlupy" epp se pryskyřicí vyztužily a následně se daly snadno odbrousit a výsledkem byl opravdu hladší povrch. Schválně jsem takto udělal jen jeden trup aby bylo srovnání po potažení. Potah je opět sklenou tkaninou v gramáži 23g/m2 a disperzním lakem na parkety. Nástřik barvami z autosprejů a ochranným 2K autolakem proti účinkům paliva.

Poslední novinka co snad stojí za zmínku je provedení ocasních ploch. Zůstal jsem u coroplastu (dutinkový polypropylen) tl. 3mm, ale už jej nepolepuji červenou izolepou, ale stříkám barvou. Dutinky na náběžných hranách kormidel zaplňuji lepidlem z tavné pistole - vyříznu ocasní plochy s malým přídavkem, cca 3mm. Vmáčknu do dutinek lepidlo a po vychladnutí oříznu na přesný tvar. Ponechání přesahu pro plnění dutinek je důležité, pokud budete plnit už načisto oříznutou hranu nejspíše ji opatláte, naopak oříznutím až po vyplnění bude hrana čistá a "ostrá". Podklad pro stříkání je potřeba připravit - lehce obrousit a nastříkat základem na plasty. Na takto upraveném povrchu barva dobře drží. Pak jsou na směrovku nalepeny doplňky ze samolepící folie a následně jsou ocasní plochy přestříkány 2K autolakem.

Fotky:

© RC web
Design PAD