Po zkušenostech se stavbou a létáním se slowflyerem "Junior"
jsem postavil model Juni2. S "Juniorem" má přibližně společné
proporce a tvary, kvůli poloze těžiště jsem zkrátil čumák. Jinak jsem
vyřešil konstrukci křídla a upevnění motoru. Navíc jsem měl pro stavbu
k dispozici trochu jiný materiál - lehčí, ale křehčí - takže desky polystyrénu
jsou silnější. K lepení celého modelu jsem použil PUREX (polyuretanové
lepidlo), i když někde vypěnilo nad povrch neodstraňoval jsem ho - jen
trup jsem brousil.
Zásadní změnou je jiná konstrukce křídla. Protože předchozí model jsem
zničil při přemetu má střední část nového křídla tuhý horní a spodní potah,
profil zajišťuje celkem 6 vlepených žeber. Uši jsou jen z prohnutých desek
(použil jsem původní z "Juniora") a jsou natupo přilepeny ke
krajním žebrům centroplánu. Křídlo je v místě připoutání gumou k trupu
proti otlačení vyztuženo pásky překližky.
Na trup jsem použil dva materiály. Hlavní část trupu je z modrých desek
extrudovaného polystyrénu tl.4mm, přední motorová část z "tvrdého
molitanu" (viz. článek "Tak
trochu jiný materiál"). "Molitanový" předek je přilepen
PUREXEM k přepážce trupu. Do otvoru v "molitanu" je zasunut
motor SPEED280 s přepážkou převodovky. Motor je ve správné poloze zajištěn
lepidlem z tavné pistole. Důležité je vypálit v "molitanu" otvory
pro přívod a odvod chladícího vzduchu (viz. článek "Tak
trochu jiný materiál")
VOP a SOP jsou z desek modrého polystyrénu tl.4mm, kormidla jsou z původního
"Juniora" (tenčí a houževnatější polystyrén). Náhon kormidel
překližkovými pákami. Táhla z ocelové struny na straně kormidel ohnuta
do "Z", na páky serv jsou upevněna servo-blimpy (šroubovatelné
stavitelné koncovky).
Model je vybaven demontovatelným podvozkem - k pásku tenkého hliníkového
plechu je přišroubován podvozek z ocel. struny, celek je přilepen k trupu
"skelnou" páskou. Původní pevný podvozek se při tvrdším přístání
nebo přistáním do trávy vylamoval (zkrátka na SLOWFLYER2002 ho tam přilepím
:)))
Palubní systém - mikropřijímač CETO, 2x servo HS-80 (použitím HS-50 apod. by se dalo ušetřit cca 20-25g!), motor SPEED280 s převodovkou Potensky 1:4, regulátor Potensky, vrtule - unašeč ze sklopky Potensky, listy upravené z 3-listé vrtule FSK, baterie 7x Sanyo 270mAh (100g!!!) a LiIon 8,4V (72g, 1250mAh!!!), konektory - z pinových lišt viz. dílna.