RC web
hlavní
aktuality 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001-2000
hangár
rubriky
RC kombat slowflyer letadla dílna
ostatní
akrobacie kmitočty programy plánky
kontakt
odkazy
logo ACES logo EPA
vyhledávání
JUNI2

Po zkušenostech se stavbou a létáním se slowflyerem "Junior" jsem postavil model Juni2. S "Juniorem" má přibližně společné proporce a tvary, kvůli poloze těžiště jsem zkrátil čumák. Jinak jsem vyřešil konstrukci křídla a upevnění motoru. Navíc jsem měl pro stavbu k dispozici trochu jiný materiál - lehčí, ale křehčí - takže desky polystyrénu jsou silnější. K lepení celého modelu jsem použil PUREX (polyuretanové lepidlo), i když někde vypěnilo nad povrch neodstraňoval jsem ho - jen trup jsem brousil.
Zásadní změnou je jiná konstrukce křídla. Protože předchozí model jsem zničil při přemetu má střední část nového křídla tuhý horní a spodní potah, profil zajišťuje celkem 6 vlepených žeber. Uši jsou jen z prohnutých desek (použil jsem původní z "Juniora") a jsou natupo přilepeny ke krajním žebrům centroplánu. Křídlo je v místě připoutání gumou k trupu proti otlačení vyztuženo pásky překližky.
Na trup jsem použil dva materiály. Hlavní část trupu je z modrých desek extrudovaného polystyrénu tl.4mm, přední motorová část z "tvrdého molitanu" (viz. článek "Tak trochu jiný materiál"). "Molitanový" předek je přilepen PUREXEM k přepážce trupu. Do otvoru v "molitanu" je zasunut motor SPEED280 s přepážkou převodovky. Motor je ve správné poloze zajištěn lepidlem z tavné pistole. Důležité je vypálit v "molitanu" otvory pro přívod a odvod chladícího vzduchu (viz. článek "Tak trochu jiný materiál")
VOP a SOP jsou z desek modrého polystyrénu tl.4mm, kormidla jsou z původního "Juniora" (tenčí a houževnatější polystyrén). Náhon kormidel překližkovými pákami. Táhla z ocelové struny na straně kormidel ohnuta do "Z", na páky serv jsou upevněna servo-blimpy (šroubovatelné stavitelné koncovky).
Model je vybaven demontovatelným podvozkem - k pásku tenkého hliníkového plechu je přišroubován podvozek z ocel. struny, celek je přilepen k trupu "skelnou" páskou. Původní pevný podvozek se při tvrdším přístání nebo přistáním do trávy vylamoval (zkrátka na SLOWFLYER2002 ho tam přilepím :)))

Palubní systém - mikropřijímač CETO, 2x servo HS-80 (použitím HS-50 apod. by se dalo ušetřit cca 20-25g!), motor SPEED280 s převodovkou Potensky 1:4, regulátor Potensky, vrtule - unašeč ze sklopky Potensky, listy upravené z 3-listé vrtule FSK, baterie 7x Sanyo 270mAh (100g!!!) a LiIon 8,4V (72g, 1250mAh!!!), konektory - z pinových lišt viz. dílna.

dvě hlavní části - křídlo a trup bez čumáku zatím to vypadá divně
návaznost ucha na centroplán "molitanový" předek modelu s motorem a převodovkou
model se dá bez poškození držet za křídlo celý model
serva jsou přilepena oboustranně lepící páskou přibodování motorové přepážky tavným lepidlem a nasávací otvory - zatím pracovně - hnusně

zpět do hangáru

© RC web
Design PAD