Pro možnost reprezentovat Českou Republiku na WASG 2005 ve Znojmě jsem
připravil nové modely TA152h1. Abych vyhověl pravidlům ACES je povrchová
úprava provedena dle reálné předlohy.
Model je až na potah zcela stejný jako starší
"izolepový".
Základní parametry: | |
rozpětí | 1240mm |
délka (včetně vrtul. kuželu) | 1010mm |
hmotnost (s prázdnou nádrží) | 1080g |
ovládané funkce | křidélka, výškovka, motor |
motor | MVVS 3,5GFS/R-ABC-RC s černým bočním tlumičem |
aby se daly použít kabiny od BUFA (SteinModel) je trup v místě před kabinou rozšířen |
trupy připravené k barvení |
rozmístění RC vybavení v trupu nad křídlem, poprvé jsem použil vypínač ovládaný táhlem takže z trupu vyčnívá jen malý kousek ohnuté struny, vypínač spolu s konektorem na nabíjení jsou přiletovány na destičce z cuprextitu; vpravo nahoře je dobře vidět způsob uchycení výfuku k trupu - přes výfuk a úchytku z drátu do kola je jen přetažena silikonová hadice |
kryt motoru lisovaný z PET láhve snese opravdu dost, navíc vhodná láhev je za cenu 4,60 včetně nápoje - ten se sice skoro nedá pít, ale za ty prachy mi není líto ho vylít |
následky deformace z předchozího obrázku - poškození žádné |
pilot Kurt - do bojů na WASG 2005 nakonec nezasáhl protože jsem létal s druhým modelem, pilot je vyřezán a vybroušen z extrudovaného polystyrenu podle návodu v RCmodelech 3/2004, nabarven temperami a nakonec přelakován syntetickým lakem ve spreji stejně jako celý model |
detail náhonu křidélka; je dobře vidět, že potah skelnou tkaninou není zrovna pohledný, ze dvou metrů je to lepší |
náhon kormidla VOP, táhlo z drátu do kola, na obou stranách kovové vidličky, páka na kormidle je v místě spojovacího drátu obou polovin, spojka je také z drátu do kola, ke kromidlům není přilepena |
motor MVVS 3,5 s bočním výfukem je na plastovém loži, výfuk je k trupu upevněn přes úchytku z drátu do kola, ta je v trupu upevněna ve dvou krátkých bukových špalíčcích (na obou stranách trupu); od jisté doby výfuk k motoru vážu vázacím drátem, je trochu vidět že výfuk je promáčklý - následek střetu s Huricanem Milana Bezstarosti v Miroslavi |
stojánek na model, na fotce zatím bez vylepeného lože tvrdým molitanem, nápad na provedení uzrál asi za 10min cestou do truhlárny kde mi řízli překližkové desky, ostatní části ze železářství (křídlové matky, závitové tyče M6, samojistné matky) a vodoinstalatérství (miralonová hadice) |
kamufláž, kterou jsem si vybral pro svůj model |
testování modelu předvečer soutěže, motor zatím bez krytu, je zcela nový a poletí teprve potřetí, asi jsem měl štěstí protože ačkoli nový tak chodil naprosto spolehlivě (toto je druhý model než na fotkách výše - dá se to poznat podle pilota) |
příprava na odhoz ... |
... start, výkon motoru a lehký model jsou zárukou bezproblémových startů |